Dobry mechanik do silnika BNZ/BPC

Silniki diesla o pojemności 2.5 litra
rudy161
Posty: 65
Rejestracja: 06 sty 2017, 0:02

Re: Dobry mechanik do silnika BNZ/BPC

Post autor: rudy161 »

Bat. Ciągnąc dalej temat. Jak został DPF wycięty / wykastrowany.
Puszka DPF-a Fizycznie jest czy nie ma, co jest za turbiną do środkowego tłumika?

Myśląc "łopatologicznie". Czym się różni norma Euro 3/4 od Euro5 jeśli chodzi o Sam filter DPF - teoretycznie Niczym. Ponieważ zasada działania oraz budowa tego filtra jest taka sama, niczym się nie różni. Tylko w tym przypadku - T5 różni się tylko i wyłącznie metodą wtrysku. Euro 4 jest na pompowtryskach i jest tylko 1 zasadniczy wtrysk paliwa do komory spalania, a w Euro5 jest na COMMON RAIL gdzie wtrysk jest podzielony na Kilka etapów np. na 3 lub 4, wyższe ciśnienie wtrysku, a co za tym idzie paliwo jest szybciej dostarczone do spalenia. Co ciekawe gdy silnik jest zimny, po odpaleniu jest na dzień dobry podawana większa dawka paliwa do komory spalania aby... filter DPF szybciej się zagrzał chyba do temp. powyżej 300 stopni C i już wypalał się. Jeśli się mylę to mnie poprawić...

Ja na Twoim miejscu bym "domontował" ten filter KBA. Zawsze są to "czyściejsze spaliny" choćby bez normy Euro5. Nie będzie kopcić jak prawdziwy Diesel z lat 80-tych i zwracać na siebie uwagę jeżdżąc po drogach publicznych. Tym bardziej że nie są to kolosalne koszty a i samopoczucie będzie lepsze.
Każdy zrobi jak uważa.

ps. Tak na marginesie to jest tylko PseudoEkologia z tymi DPF-ami, gdzie silnik spala więcej paliwa, turbina dostaje bardziej po du.ie itd
VW T5 4motion 2008r BNZ + DPF blaszak
teraz przerobiony na
VW T5 4motion 2008r BPC + DPF Blaszak
rudy161
Posty: 65
Rejestracja: 06 sty 2017, 0:02

Re: Dobry mechanik do silnika BNZ/BPC

Post autor: rudy161 »

Witam,
Moje pierwsze wrażenia po "modzie" silnika z 130 kuców na 174 kucyki. Na chwilę obecną - pozytywne. Silnik żwawo się zbiera - najlepiej "ciągnie" od 2 tyś obrotów. Przy jeździe solo prawie jak rakieta - w porównaniu z wersją 130kM, przy ciągnięciu "teściowej" o wadze 2,5T - dzielnie sobie radzi, nie wspominając o tym że zapomniałem już o ori dpf-ie - zamiennik - KBA robi robotę.
VW T5 4motion 2008r BNZ + DPF blaszak
teraz przerobiony na
VW T5 4motion 2008r BPC + DPF Blaszak
Kamil94
Posty: 3
Rejestracja: wczoraj, 1:25

Re: Dobry mechanik do silnika BNZ/BPC

Post autor: Kamil94 »

Sprzedam. 💪💪💪
Załączniki
received_387981215560866.jpeg
(170.77 KiB) Nie pobierany
ODPOWIEDZ